Plan dietetyczno treningowy a sukces w bieganiu

Bieganie jest obecnie bardzo modne. Nowe zawody rosną na mapie Polski jak grzyby po deszczu. Jednak czy bieganie (sam wysiłek fizyczny) to wszystko, na czym trzeba się skupić, aby mieć coraz lepsze czasy? Brak planu treningowego może sprawić, że nie będzie postępu, nieodpowiednia dieta może przyhamować naszą regenerację. Zatem jak dokładnie przekłada się dobry plan dietetyczno treningowy na sukces w bieganiu?

Dieta

Niektórzy (a już na pewno kulturyści) mówią, że prawdziwy trening robi się w kuchni. To, co jemy, niezwykle silnie wpływa na naszą wydolność regenerację, sen, wyniki czy sam wygląd. Dlatego, jeśli chce się uzyskać dobre wyniki w bieganiu, to koniecznie trzeba zapanować nad dietą!

Na czym się skupić?

Odpowiedni plan dietetyczno treningowy zakłada, że będziemy jedli posiłki dopasowane do naszej aktywności fizycznej. Czyli np. przed treningiem więcej węglowodanów a po nim to samo z dodatkiem dobrze przyswajalnego białka. Co więcej, odpowiednia ilość kalorii spożywana danego dnia sprawi, iż łatwo dotrzemy do naszej wagi startowej, a im mniej biegacz waży (szczególnie długodystansowy), tym lepiej, bo to zysk cennych sekund.

Trening

Każdy plan dietetyczno treningowy wyznacza ilość treningów, jaki ma ich być charakter, uwzględnia odpoczynek i regenerację, wyciszenie przed zawodami itd. Nie ma innej opcji, gdy chcemy zostać topowym biegaczem niż korzystanie z profesjonalnego planu treningowego. Ważna jest też ciągła kontrola trenera, który będzie mógł na bieżąco kontrolować proces i wprowadzać korekty.

Sprawdź https://potreningu.pl/